En vecka senare

Ja denna veckan har gått så fort å det har varit en del hela tiden.. Jag har börjat jobba och det var en pers, trodde att kroppen skulle orka mer än den gör men är sjukskriven 50% nu.. Så jobbar halva dagar vilket är skönt, jag jobbar antingen över väckning å frukost eller läggning å kvällsmat, mer än det orkar jag inte.. Trotts dessa pass på 4tim så är kroppen helt slut å att ha William samtidigt är verkligen ett heltidsjobb som jag kommer klara av.. Vill inte bli sjukskriven på heltid igen, även om det är jobbigt så är det viktigt att inte tappa rutinen å vardagen som man har med jobb, är väldigt lätt att bli bekväm med hemmet och lite instängd.. Jag vill ju inte bli sjukskriven en längre stund renad vid 26års ålder, vad ska då hända resten av livet, vad får jag då för pension.. Det possitiva med att vara hemma var dock att jag hade värk men inte den där olidliga värken som jag fått tillbaka nu direkt när jag börjat jobba.. har även fått tillbaka mina blodtruýcksfall som uppenbarar sig med att synen helt plötsligt försvinner, huvudvärk vid ögonen och idag när jag reste mig från soffan så blev allt helt svart å jag riktigt kände hur blodet rann till i huvudet och det blev kokhett å synen kom sakta tillbaka.. vill inte ens tänka på vad som kunde hänt om jag ramlat, läskigt när man är själv hemma med sitt barn.. Är så rädd för att William ska bli en av de där barnen som får ta hand om sin förälder, det är så hemskt, jag ska finnas till där för honom.. Har ju ingen ork på morgonen, kroppen vill verkligen inte, William måste ju upp så byter på honom, sätter på tv:n å ger honom välling, sedan måste jag lägga mig å som idag somnade jag inte ens om utan kunde bara ligga å vila tills jag kände att kroppen var med.. Men morronen efter tre arbetsdagar var hemsk, dfet gick inte, tog två timmar för mig å komma upp å William var inne å kolla till mig två gånger å insåg att det inte gick å få upp mig än.. All mig kärlek till den pojken som är så duktig å förstår, han kan leka själv å så å ibland kommer han å lägger sig en stund brevid, så mysigt men samtidigt väldigt sorgligt.. har väldigt stor sorg över detaa å dålig mamma kännslorna ligger på topp.. Nu är lillkillen hos sin pappa å för mig väntar en vecka med kvällsjobb så det blir sovmorron för mig.. Imån väntar även ett samtal till försäkringskassan för att se hur det går med mina pengar som fortfarande inte dykt upp, suck! har verkligen inte råd med detta, när man tror att man e på fötter så är det alltid något som kommer å stör..


William har SÅ roligt med morbror Eddie och kusin Neo!

//S


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0