William vecka

Det är så underbart, kroppen värker å skriker men gu så lycklig jag är.. denna lilla kille ger så mycket liv å livsglädje så det är sannslöst.. Njuter av varje minut, även om han nu börjat komma in i nej utan anledningstadiet, blir arg å slåss å börjat bitas.. Fatta att jag blev förvånad å riktigt arg när han försökte bita mig igår när jag skulle ta på honom kläderna.. Rackar unge, han har fått för sig att han inte vill ha på sig ytterkläder så det är en ständig kamp, när dom väl är på är han ko-lugn å som om inget hänt.. Treårs trotts anar jag, när det bara ska vara jobbigt å orättvist utan anledning haha så bara att kämpa på å visa att han inte har något aleternativ, vi som vuxna bestämmer.. Hände mig något väldigt, jobbigt/intressant/chockande igår på spårvagnen.. Det fanns inte så många sittplatser å William fick sitta men så ville inte han utan skulle stå som jag så då satte jag mig å william satte sig på golvelt.. Så länge han inte satt ivägen eller höll på å jomla sig så tyckte jag inte det var något fara med det men det fanns det visst andra som tyckte.. En kvinna runt 35års åldern gick förbi å snäste: -Han kan väll inte sitta på golvet förstår du väll.. vilket jag inte alls förstår sålänge han inte stör så jag ignorerade det men hon gav sig inte utan lite senare ställde hon sig fram för mig å förklarade argt å upprört att jag inte kunde ha honom på golvet för det var ju smuttsigt, sa fortfarande inget för att det är smuttsigt stör mig inte å han stoppade inte saker i munnen.. i och med att jag inte svarade då jag inte hade så mycket att säga så blev hon skitarg å tyckte att jag hånlog å fortsatte utskällningen med en harang om att vi som föräldrar måste vara förebilder å visa våra barn rätt å fel, men jag satt ju på en stol å föredrog med gott exempel, tror nog han förstår när han blir äldre att det e pinsamt att sitta på golevet å han hade overål på sig så han blev inte kall om rumpen.. William kände av att det var något i görningen så han satte sig i mitt knä å tanten gick av.. Lite lusktigt på något sätt, tycker det är bra att folk bryr sig men hon hade redan gjort uppfattningen att där satt jag som tjock mamma, dåligt klädd, som lät sonen göra som han ville å inte orkade bry mig å min förutfattade mening lyder att hon affärskvinnna utan barn, pengar och har en hel del tankar som inte fungerar i praktiken, troligtvis pms som gick ut över mig haha jag tycker det är bra med folk som bryr sig men varför kan man inte vara trevlig å hjälpsam, hon kunde la hittat sittplatser åt oss istället då.. Allt detta snack om smutts oxå, är det så farligt? om dom stoppar i munnen å håller på så tycker jag det oxå klart är äckligt men ibland går det till överdrift.. jag hoppas att hon mår bättre idag å jag är väldigt säker på att jag gav henne ett samtals ämne att spy galla över som den slappa feta mamman som låter sitt barn sitta på golet smuttsig å göra som han vill.. oj så fel hon har, men det gäller å välja sina strider å man behöver inte skpa konflikter när det inte behövs, barn ska få vara barn å det är smutsigt ibland!


Här är han väldigt glad, ren å omtänksam

//
S


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0