Vikt

Jag har alltid känt mig tjock i hela mitt liv, har alltid sett mig som stor/störst.. Folk har alltid sagt till mig att jag är stor oxå för den delen å tjatat om vikt å nedgång, äta bättre å röra sig mer.. Men när jag ser bilder så var jag inte så tjock, inte ens när jag väntade William, jag var jätte fin och förstår inte varför alla ska tjata så.. Denna ständiga ångest över att vara för tjock, då rörde jag mycket på mig oxå, hade Ozzy så minst 3tim om dagen var vi ute å knata, härligt men nu skulle jag aldrig orka tyvärr.. Om några å när William är större å om man får fler dom oxå är större s kanske ev man skulle orka hund.. Tillbaka till ämnet vikt, när William var 2-3mån drabbades jag av en blodsjukdom som innebar att jag fick äta cortison (eller hur det nu stavas) och på 3-4mån gick jag upp 25kg, det var hemskt jag kunde verkligen inte sluta äta, tabletterna gjorde att jag ständigt var hungrig även om jag precis ätit.. Alla sa, speciellt läkarna: det kan bli så med dessa tabletter, det går du ner när du slutar på dom.. Pyttsan heller! Kilorna sitter så fint kvar, har tappat 5-10kg på två år haha efter försök med dietist å träning vilket har hjälpt mig mycket, kanske inte på viktbiten utan med information om hur allt borde fungera, vad jag borde göra.. Jag är helt säker på att jag kan banta ner mig å gå ner i vikt men det är inte där skon klämmer, allt handlar om att kunna hålla det.. Man måste hitta sitt sätt och det kan ta tid, rom byggdes inte på en dag och måsten är inget vi mår bra av i för höga doser.. Trotts att jag nu är tjock och lider av fetma på riktigt så mår jag för första gången bra ur den synvinkeln, jag är tjock å ingen behöver säga annat men jag rör på mig regelbundet, inte för att bli smal utan må bra.. Jag har kommit till den punkt när jag inte orkar bry mig om vikten, det finns så mycket annat att bry sig om och att må bra å hitta sin egen balans känns som det viktigaste å leder det till viktnedgång så, grattis å gör det inte det så är jag tjock, go å glad för det, sedan tycker jag självklart det är viktigt att inte gå upp mer i vikt å så men vill någon stans säga att vi kan inte alla vara lika å det handlar om att hitta sitt egna sätt att göra saker på å alla kan inte göra lika, skål för det!

Kram


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0